Тема
уроку Додавання
і віднімання десяткових дробів. Іван
Франко – казкар. Казка « Фарбований
Лис»
Мета
уроку:
- систематизувати і узагальнити знання та вміння учнів з теми;
- розвивати навички колективної роботи у поєднанні з самостійною роботою;
- формувати цілісну картину сприйняття світу за допомого міжпредметних зав’язків;
- розвивати інтерес до вивчення математики та творчості І.Я.Франка для дітей.
Повторити:
округлення десяткових дробів, знаходження
дробу
від числа і
числа за його дробом;
поглибити
знання учнів про дитячі роки І.Франка,
з’ясувати
ідейно-тематичну спрямованість твору
"Фарбований
Лис";
розвивати
пам’ять,
увагу, культуру зв’язного
мовлення;
виховувати
почуття поваги до творчості І.Франка.
Обладнання
уроку: презентація
про І. Франка
Хід
уроку
І.Організаційний
момент.
Всім,
хто навчає математику,
Всім,
хто вивчає математику,
Всім,
хто любить математику
Всім,
хто ще не знає, що може любити математику,
доброго дня.
Вчитель
української літератури: Сьогодні
на уроці 2 вчителя,
мабуть,
не просто так. Ми хочемо поєднати 2
предмета, які, на
перший
погляд різні, а взагалі - один без одного
не існують.
Чому?
( Метод "Мікрофон").
-
відповіді
учнів (математика обчислює, використовує
слова, мова -
використовує цифри.)
Вчитель
математики:
Кажуть,
щоб краще засвоїти матеріал, потрібно
цього захотіти.
Бажаю
вам успіхів у подоланні найвищих вершин
та бажання оволодіти знаннями з теми:
"Додавання
і віднімання десяткових дробів."
Запишіть
дату та тему уроку.
ІІ.
Систематизація вивченого матеріалу.
(Робота
в парах)
Якщо
ви правильно розгадаєте кросворд, то
прочитаєте у виділеному стовпчику
прізвище видатного українського
письменника.
Запитання
кросворда.
1).
Запис
дробової частини містить стільки...,
скільки нулів у запису
знаменника
відповідного звичайного дробу.
2).
Хто почав ставити кому в десяткових
дробах?
3).Якщо
десятковий дріб округлюють до десятих,
то всі наступні за
цим розрядом
цифри... .
4).Якщо
ж перша з цифр, які відкидають дорівнює
5;6;7;8;9, то останню
з цифр, які залишаються збільшуються
на ... .
5).Як
додають десяткові дроби у ...?
6).Як
називають властивість додавання
(а+в)+с=а+(в+с)?
Вчитель
української літератури:
І.Франко
- це розум і серце нашого народу.
(М.Рильський)
У
селі Нагуєвичі на Галичині у сім’ї
відомого на всю округу коваля народився
рудоволосий, ясноокий хлопчик.
Ясьо
(так звала мати сина) ріс розумною
дитиною.
А
що ви ще пам’ятаєте
про дитинство І.Франка?
(ріс дуже допитливим, мати любила
українську пісню,
з її голосу хлопчик запам’ятав багато
пісень, у 6 років віддали до школи, вчився
легко, був здібним учнем, мав надзвичайну
пам’ять,
за допомогою дядька за 10 днів навчився
читати
українською
мовою,
у 9 років помер батько, вітчим - добра
людина, у 16 років померла мати, закінчив
Львівський
університет,
став
доктором наук. Писав оповідання і казки
для дітей.)
Вчитель
математики:
Сьогодні
мовою математики ми дізнаємось багато
цікавого
із
життя і творчості
великого Каменяря - Івана Яковича Франка.
Спочатку
знайдемо дату народження І.Я.Франка,
виконавши
правильно зазначені
дії:
1)
Обчислити:
а)
1,237+0,763;
б)
12,4-7,439+2,039.
2)Розв’яжіть
рівняння:
а)
х+73,178=73,178
б)
(х+4,56) -8,3=4,26.
3)Знайдіть
значення виразу:
а)
4,57+12,1-15,67;
б)
13,29-5,29;
4)
Округліть
до одиниць:
а)
4,923;
б)
6,479.
Якщо
відповіді до всіх
завдань запишемо підряд, то матимемо
27.08.1856.
Вчитель
української літератури:
- Іван Якович Франко особливого значення надавав казкам. Адже
саме
в них він міг донести до малят всю правду
життя,
навчити
любити і ненавидіти , сміятися і думати.
Його збірка
казок
називалася "Коли ще звірі говорили".
А скільки казок
всього
написав І.Франко?
Вчитель
математики:
1.Обчисліть,
записавши дані величини в дециметрах,
ви дізнаєтесь скільки казок написав
І.Франко:
49,6дм+4см=49,6дм+0,4дм=50дм.
Дійсно,
50 казок було написано І.Франком!
2.Як
зміниться сума,
якщо один доданок збільшити на 19,345, а
другий на 0,655?
19,345+0,655=20.
Ви
отримали число
20- кількість казок у збірці "Коли ще
звірі говорили".
Вчитель
української літератури:
-А
відгадайте,
про
кого це мова?
,,Нечувана
радість запанувала в царстві звірів.
Зараз
кинулися
робити порядки. Орли
та яструби наловили курей;
Вовки
та ведмеді нарізали овець,
телят
і нанесли
цілу купу новому царю.
Він взяв
часточку собі,
а
решту розділив між усіма голодними.
Знов
радість
запанувала
у звіриному царстві,
звідусіль чулася подяка : «Оце цар! І
добрий! І премудрий!
Та за таким царем ми проживемо віки
вічні,
мов
у Бога за
пазухою».
(Так,
вірно "Фарбований Лис")
А
якого він був кольору? (синього). А чому
саме такого? А
тепер задачі про лиса.
Вчитель
математики:
Задачі
про фарбованого
лиса.
1)
Позбувшись першого страху, роздивившись
потроху, куди і як найкраще бігти, Лис
Микита набрався відваги і швиденько
побіг на базар. Перескочив через паркан
і
пробіг відстань, що дорівнює відстані
сухопутної милі 1,6км. Тож яку відстань
пробіг Лис Микита?
1,6км+1,6км=3,2км.
3,2км=3км
200м
А
ще є морська миля, що приблизно дорівнює
1км 800м.
2)Ціла
юрба кинулась шукати Лиса по невеличкому
подвір’ї,
по всіх закутках, у всі дірки заглядають
- Лиса й
сліду
не має. Кілька разів підходили
до діжі, в якій було фарби
х літрів. Щоб взнати скільки фарби в
діжці,
необхідно
розв’язати
рівняння:
х+3,74=13,94
х=10,2л.
Це
багато чи мало?
Запах
фарби відгонив від діжі шукачів і врешті,
не знайшовши
нічого,
вони побігли далі. Лис
Микита був врятований. Але якою ціною!
Вчитель
української літератури:
А
зараз ми подивимось з вами презентацію
учнів 10-Б
класу,
яку вони підготували про І.Франка, щоб
ви краще зрозуміли значення і роль його
в українській літературі
(комп’ютерна
презентація про І.Франка).
Вчитель
математики:
Учні
розв’язують задачі про життєвий шлях
і творчість
І.Франка.
Розв’язування
задач.
1)
Іван Франко прожив у Львові
40 років, що становить
2/3 його життя. Скільки років жив письменник?
(40:2)·3=60(років)
2)
Великий Каменяр 1/10 частину свого життя
провів у
рідному селі Нагуєвичі. Скільки років
прожив Іван Якович
у
батьківському домі?
(60:10)·1=6
років.
3)
Яка відстань від рідного села Франка
до Дрогобича, якщо
1/4
шляху становить 4км?
(4:1)·4=16км
4)
У селі Криворівня Івано-Франківської
області працював і відпочивав Франко
1/5 свого життя. Скільки років жив Франко
у Криворівні?
(60:5)·1=12років.
Вчитель
української літератури:
А
тепер
перевіримо
,
чи знаєте
ви героїв казки "Фарбований
Лис".
Літературний
диктант "Хто це?"
1.
"Фарбував будинки, паркани,
садові
лави"
(Маляр)
2."Серце
в бідолахи билося сильно, голод
крутить
кишки, запах олії душив його,
але
що було робити!"
(Лис Микита)
3."Ще
вчора він був добрим знайомим нашого
Микити, а тепер
аж завив з переляку"(Вовк).
4."Вистригла
йому 3 жменьки волосся між очей і пустила
на вітер, щоб
так і його переполох розвіяв".(
Мавпа Фрузя)
5."Сьогодні
рано...виліпив мене з небесної глини і
оживив своїм духом"(Святий Миколай)
6."Ревли
басом, аж
дуби тряслися"(Ведмеді).
7."В
народних вбраннях задзявкотіли тоненькими
тенорами,
що
цар не міг втриматися
(Молоді лисички)
8."Ет,не
говори дурниць,- умовляли
його
(Товариші)
9."Витягували
соло, аж
вуха
в’янули"(Вовки)
10."Підійшов
на середину звіриного майдану, сів
на
тім
пеньку,
де
звичайно любив сидіти Ведмідь.
(Лис Микита).
11."Тут
він був!Тут він був! Шукайте
його!’’-
кричали
передні...(Пси).
12."Він
пильнував, щоб
нічим не показати перед
своїми
міністрами,
що
він є
Лис,
а
не звір.(Остромисл).
(збір
зошитів для робіт з української
літератури).
Вірші
учнів про дроби:
З
обчисленнями дружать,
У
підручниках,предметах,
Людині
вірно служать У журналах
і газетах,
До
послуг нам готові, В
повсякденній
мові,
Це-дроби
десяткові. Скрізь дроби
десяткові.
Система
мір метрична Нам робить
калькулятор
Така
зручна та звична, Обчислення
чудові
Проте
в її основі, А
на його екрані
Є
дроби десяткові. Теж
дроби десяткові.
Корисні
та практичні,
Вони
нам стануть звичні.
Вивчати
ми готові
Ці
дроби десяткові.
ІІІ.
Підсумок уроку.
Оцінки.
Коментування оцінок.
«Незакінчене
речення»:
Сьогодні
на уроці: Я
ПОЧУВ:
ПОБАЧИВ:
ЗРОЗУМІВ:
ЗРОЗУМІВ:
Чи
справдилися ваші очікування?
ІV.
Домашнє завдання: міні- твір «Яким я
уявляю Лиса Микиту»
№859;
№856 (6,7).
Підготували
і провели учителі Каланчацької ЗОШ
І-ІІІ ст.№1 вчитель математики Тищенко
Валентина Миколаївна та вчитель
української мови та літератури Літвінчук
Людмила Анатоліївна
Немає коментарів:
Дописати коментар